zondag 13 maart 2011

Conclusie

Licht & Kleur

Het is altijd aanwezig maar vaak ben je er gewoon niet bewust van. Dit bleek wel in deze weken, je weet wel dat het aanwezig is. Maar door er juist bewust mee bezig te zijn wordt je er me geconfronteerd. Dit werdt mij meteen duidelijk bij het samenstellen van het kleurenpallet. Midden in de winter in de Hortus Botanicus en dan een pallet met prachtige tinten samen kunnen stellen. Dit blijkt dus dat het echt wel aanwezig is maar dat je er voor open moet staan.  

Het blijkt ook wel dat het lang niet overal goed zit als je de resultaten van het huiskamer bezoek ziet. Kleur en licht hebben dus een hele grote invloed op een ruimte. Veel mensen hebben naar mijn idee een totaal andere opvatting ten aanzien van kunstlicht, dit moet voor de mensen functioneel zijn en kijken totaal niet of dit mee speelt met de ruimte. Dit geldt ook met kleur ze nemen kleuren omdat ze het mooi vinden maar kijken niet wat het met de ruimte doet.

In Antwerpen werdt ik echt geraakt door de grauwe kleuren die Anselm Kiefer had gebruikt in zijn schilder werk. Deze kleuren namen mij wel duidelijk mee in zijn werk.

Ik vond het gehele blok erg leerzaam, omdat het mijn ogen heeft geopend wat je met kleur en licht kunt doen. En dat je hier heel sterk dingen mee kunt overbrengen. Wederom een onderdeel wat ik mee kan gaan nemen in mijn ontwerpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten