woensdag 27 oktober 2010

Culturele woensdag 27-10-2010

Naar een week afval sparen was het dan zover, wat zouden wij daar mee moeten doen?

Om 9.30uur hadden we in de collegezaal een intressant uitleg over duurzaamheid. Het is een belangrijk onderwerp in de wereld. Voor ons toekomstige architecten is het naar mijn mening dan ook belangrijk dat je hier van op de hoogte bent. Je bent tenslotten straks een onderdeel in deze duurzaamheid.

Het afval dat ik in één hele week hadden verzameld moest ik op verschillende manieren gaan gebruiken. Ik heb als eerste geprbeert het afval op soort materiaal en vorm in elkaar te laten overlopen. Hierna heb ik ze gesorteerd op materiaal. Je kunt het natuurlijk ook als een dag bekijken ik heb er voor gekozen om het dan te sorteren op ontbijt/ lunch, avond maaltijd, tussendoortjes en huishoudelijke artikelen. Vond het wel mooi om het op grote te gaan ordenen.  En als laatste heb ik geprobeerd zo hoog mogelijk de lucht in te bouwen met mijn afval.







Naar deze opdracht is al het afval op één grote berg gegooid. We hebben ons zelf in groepen gedeeld. Iedere groep moest er spullen uithalen die met een bepaald thema te maken had. Onze groep had er voor gekozen om het thema voedsel/drank uit Italie te gaan zoeken in deze berg afval. Zie het resultaat wat wij van dit afval hebben gemaakt.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten